زمان جاری : شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 7:29 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم





http://myup.ir/images/63821571107854435092.gif


ارسال پاسخ
تعداد بازدید 29
نویسنده پیام
sirvan آفلاین


ارسال‌ها : 10
عضویت: 5 /5 /1391


دكورهاي سريال «مختــــــارنامه» تخريب می شوند!؟
در حالي كه بخش حقوقي سازمان صداوسيما طي نامه‌اي از انصراف اين سازمان از خريد دكورهاي سريال «مختارنامه» خبر مي‌دهد، روابط عمومي سيمافيلم تاكيد مي‌كند كه اين دكورها تخريب نخواهد شد و راه‌هايي براي حفظ آنها وجود دارد.


اما محمود فلاح ـ تهيه‌كننده سريال «مختارنامه» ـ همچنان از آمادگي صاحبان زمين‌ها براي فروش بخش دكور «مختارنامه» كه جاده و ورودي جداگانه‌اي دارد، خبر مي‌دهد.


Click this bar to view the original image of 567x392px.




فلاح، درباره‌ي نامه‌ي بخش حقوقي سازمان صداوسيما توضيح داد: شنبه اين هفته ـ 31 تير ماه ـ بود كه سازمان صداوسيما طي فكسي به ما اعلام كرد كه از خريد دكورهاي «مختارنامه» صرف‌نظر كرده است.


او ادامه داد: من از خرداد ماه سال گذشته با شعبه پنج دادسراي اسلام‌شهر در تماس بودم. حكم آنها مورد تجديد نظرقرار گرفت و با اعتراض من كارشناسان، زمين را قيمت‌گذاري كردند و صاحبان زمين نيز اعلام كردند كه فروشنده هستند. اما حالا سازمان صداوسيما مي‌گويد كه از خريد منصرف شده است. صاحبان زمين‌ها حتي حاضر هستند بخش دكورها را كه جاده و در جداگانه‌اي دارند بفروشند و از فروش كل زمين‌ها منصرف شدند.


تهيه‌كننده سريال «مختارنامه» افزود: با اين حال ما از دادگاه اسلام‌شهر چند هفته وقت اضافه گرفتيم تا بتوانيم در اين باره تصميم‌گيري كنيم. دكورها دست‌نخورده هستند و حتي انبارها و كارگاه مختار تخليه نشده است اما طبق رأي آخر دادگاه تجديد نظر، زمين‌ها بايد تخريب و به حالت اوليه به صاحبانشان برگردانده شوند.


فلاح تاكيد كرد: سازمان صدا و سيما مي‌گويد كه مي‌خواهد شهرك سينمايي كامل ديگري را بسازد و به همين دليل از خريد دكورهاي مختارنامه منصرف شده است، اما تا زماني كه اين شهرك ساخته شود مي‌توان از اين دكورها استفاده كرد. به علاوه ما دكور سريال تاريخي مذهبي نداريم و براي ساخت سريال «حضرت ابوطالب» هم دكور «مختارنامه» لازم مي‌شود. سيما فيلم هم پروژه‌هايي دارد كه مي‌تواند از دكور مختار استفاده كند حتي مهدي فخيم‌زاده قصد داشت سريال تاريخي به نام «مردان نخيله» را در اين دكورها بسازد و حتي به اين منظور از دكورهاي «مختارنامه» بازديد كرده بود. در هر صورت دادسراي اسلامشهر تا به حال به ما كمك كرده و خود صاحبان زمين هم با ما همكاري مي‌كنند.


***




دكورهاي مختارنامه
در همين رابطه حسين مسيح‌پور ـ مدير روابط عمومي سيمافيلم ـ نيز به خبرنگار ايسنا گفت: در دو هفته فرصتي كه آقاي فلاح گرفته و الان يك هفته از آن تمام شده، اتفاق ويژه‌اي نيفتاده است؛ طبق پيگيري‌هايي كه ما انجام داديم قرار است يك ماه و نيم براي تصميم‌گيري زمان بگيريم اما چون سيمافيلم پروژه‌هاي جديدي را شروع مي‌كند كه مي‌تواند از دكورهاي «مختارنامه» استفاده كند، تمام تلاش ما اين است كه اين دكورها جمع‌آوري نشود اما قطعا قلع و قمع و تخريب نخواهد شد.


مسيح‌پور ادامه داد: حتي بخش عمده‌اي از دكورها قابل انتقال و جابه جايي است مثل لباس‌ها و نيزه‌ها و تجهيزات كه مي‌توانيم از آن استفاده كنيم با اين حال ما سعي مي‌كنيم مالكان را به فروش راضي كنيم و اگر توانستيم دست كم قسمت‌هايي كه در آنها دكور زده شده است را خريداري كنيم. راه حل آخرمان جا به جايي دكورها است كه اميدواريم بتوانيم از راه‌هاي بهتري اين مساله را حل كنيم.







به گزارش ايسنا، سرنوشت دكورهاي «مختارنامه» در حالي همچنان در هاله‌اي از ابهام است كه رييس سازمان صدا و سيما در مراسم تقدير از عوامل «مختارنامه» اعلام كرده بود با خريد اين دكورها موافقت مي‌كند.

پنجشنبه 05 مرداد 1391 - 17:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | دكورهاي سريال «مختــــــارنامه» تخريب می شوند!؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS